diumenge, 2 d’agost del 2015

Travessa d'estiu dels Rovellons (Carançà - Núria)

Els Rovellons, el dia 6 de juliol, vam agafar un tren cap a Barna per tornar a agafar el tren cap a La Tour de Carol, on vam acampar el primer dia.

7 de juliol:

Ens vam llevar ben d'hora per agafar el Tren Groc i anar fins a Carançà. Durant el viatge la majoria vam fer una bona becaina (perdent-nos el magnific paisatge que ens envoltava!).

Quan vam arribar, vam menjar fruits secs per agafar forces. Vam fer una pujada sota el sol del migdia que ens va rebentar,

i vam començar a passar per unes passarel·les que de vegades feien una mica de respecte. I vam fer nit al Pla de les Abelles.

8 de juliol:

Ens vam llevar i vam anar direcció al Refugi Ras de Carançà ( 1.831 m), on hi passaríem la nit.

Aquell dia va ser la jornada més dura, ja que hi havia molta pujada i feia molta calor; però l'esforç va valdre la pena...

...ja que entrada la nit, vam poder fer foc de camp i cantar unes quantes cançons tots arraulits a la vora del foc.

9 de juliol:

Ens vàrem aixecar amb un fred que calava els ossos i tot seguit vam esmorzar.

Després començarem a caminar per l'erosionat i escarpat terreny direcció al Llac de les Truites.

Rere un monticle vam trobar el primer llac davant dels morros. Al cap d'una estona varem arribar al segon, en el qual ens vam banyar i hi vam acampar.

Vam menjar mongetes i frankfurts; la majoria van haver d'anar al lavabo ( jajajaja).

A la tarda vam anar a buscar troncs  i pals per fer un bon foc de camp! Tot buscant-ne, va haver-hi un grup de buscadors que van trobar els ossos d'una vaca ( tot molt emocionant! ).
A la nit vam encendre la foguera i vàrem jugar a l'home llop.

10 de juliol:

Al cinquè dia, vam llevar-nos, vam esmorzar i vam prendre el camí cap a la Vall de Núria.

Abans d'arribar a la Vall de Núria, vam fer el cim de la Fossa del Gegant (2.808 m)

i tot seguit vam pujar al Coll de Noucreus (2.799 m) per on vam fer el descens direcció Vall de Núria.

A l'arribar a Núria vam menjar alguna cosa i vam anar a acampar.

A la tarda, ens vam dutxar, però l'aigua estava gelada!!!

11 de juliol:

El sisè dia; vam llevar-nos i vam marxar cap Ribes de Freser. La baixada va durar 3 hores!!!

Vam arribar a Queralbs i els munis ens van enganyar dient que hauríem de baixar a peu fins a Ribes, però en realitat estava planejat anar amb el Cremallera fins a Ribes.

Un cop arribat a Ribes, ens vam instal·lar al càmping i corrents vam anar a banyar-nos a la piscina!

Després d'una bona dutxa, els munis, ens van dir que havíem d'anar al poble a veure uns concerts (quina mandra!), però en realitat, vam anar a sopar a fora, com a cloenda de la travessa d'estiu i d'haver-ho fet tan bé!!

12 de juliol:

L'últim dia, ens vam aixecar una mica més tard del normal. Vam esmorzar com uns reis i vam anar a visitar el poble de Ribes de Freser, ( el castell i l'església ).

Al tornar al càmping vam banyar-nos mitja hora.
Cap allà  tres quarts i cinc de tres vam anar cap al tren direcció Barcelona.
Després vam fer transbord a Sants (que hi feia moooolta calor!) i finalment vam arribar a Manresa, on ens hi esperava una comitiva de pares molt contents!

Ens ho vam passar pipa!!!