diumenge, 31 de juliol del 2016

TRAVESSA D'ESTIU DELS ROVELLONS 2016

DIUMENGE 17 DE JULIOL

El primer dia de la travessa dels Rovellons vam quedar tots al càmping de Sant Llorenç de Morunys a les 12 del migdia per tal de passar la tarda junts i preparar-nos per començar a caminar el dia següent. Just arribar a la nostra parcel·la, vam organitzar-nos amb grups de tendes i les vam muntar. El primer dia tots portàvem menjar de casa (entrepans, tuppers, ...) i no vam utilitzar els fogonets per cuinar. Com que el el càmping tenia piscina vam aprofitar per reumullar-nos (després d’haver fet la digestió!!) i prendre el sol.
Al final del dia, vam anar a dormir molt d’hora per tal de llevar-nos amb forces l’endemà.

DILLUNS 18 DE JULIOL
Dilluns 18 de juliol, ens vam llevar a les 6h del matí, vam plegar tendes i deixant enrere el càmping de Sant Llorenç de Morunys, vam començar la travessa.
A les 7h arribàvem a la plaça del poble de Sant Llorenç de Morunys, on ens vam trobar a la Gemma, que s’incorporava a la travessa. Aprofitant aquest moment de trobada, vam fer parada per esmorzar i agafar energies per caminar.

Dit i fet, posem rumb cap al nostre primer objectiu; l’Ermita de Sant Cristòfol.
Els munis deien que eren 500 metres de desnivell, però quin desnivell que té la Serra de Busa!!!! Va ser deixar Sant Llorenç de Morunys enrere, deixar la carretera i enfilar-nos muntanya amunt. I com pujava! Era ben dret i les motxilles, com pesaven!
No va ser fins les 3h de la tarda, entre que els camins es difuminaven i ens perdíem i tot era costa amunt, ben dret, que no vam arribar al Mirador de Busa, això si, en aquesta Serra i vam deixar un record; l’aïllant de la Mireia.
Un cop al Mirador, vam fer parada tècnica, per dinar uns raviolis enllaunats ben merescuts. Boníssims!
Seguidament, i abans que ens vingui la nyonya de després de dinar, vam tornar engegar, ens quedava mitja hora de camí fins a trobar l’Ermita de Sant Cristòfol.
Allà vam plantar campament, vam poder omplir les cantimplores a la Font de Busa, i vam sopar. Aquesta nit va xerrar i cridar tant com vam voler, ja que no érem a cap càmping i no teníem veïns.

DIMARTS 19 DE JULIOL
Dimarts 19 de juliol, ens vam llevar ben d’hora ben d’hora a les 5h del matí (quina son!). Vam desmuntar campament, vam esmorzar per agafar forces de nou i som-hi, a per la segona etapa ( estàvem ben cansats del primer dia, que va ser més dur del que ens pensàvem!).

Malgrat el cansament del primer dia, com uns valents i perquè el camí era més planer, vam anar fent la segona etapa de la travessa. L’objectiu; el càmping d’Aigua d’Ora.
Després de 12 km, hi vam arribar. Vam muntar les tendes, ben cansats, i un cop tot recollit cap a la piscina a treure’ns el cansament i després una bona dutxa ben merescuda!.
Vam sopar, no sense abans fer uns riures, ja que els frankfurts, se’ns havien fet malbé i feien molta pudor així que els monitors ja tenien feina a pensar un altre menú, pel proper dia que tocarien frankfurts, ja que només, de sans, en quedaven per un àpat, el de sopar.
Seguidament, a dormir que l’endemà ens esperava una etapa molt dura.

DIMECRES 20 DE JULIOL

Relat d’un monitor...
Vam començar el dia amb una sorpresa molt interessant per part dels nens i nenes de rovellons. El dia abans els hi havíem dit que ens llevaríem a les 6 per poder caminar millor pel sol, però a causa del cansament del grup, els monitors vam discutir i finalment vam canviar els plans, arribant a la conclusió de parar la travessa on la vam deixar. Per tant, aquell matí podíem dormir fins més tard. Els rovellons però, amb molta alegria i energia es van llevar a les 6 i van començar a desmuntar les tendes amb crits i molt xivarri per tot el càmping. Els monitors sorpresos per aquest fet, i disgustats per haver cregut els nostres infants ens vam despertar i els vam fer fer una caminada pel càmping, (s’ho van passar pipa jeje).

Després cap allà al mig dia ens van passar a buscar el Jaume i la Mònica i ens van portar cap a Berga, que era el lloc on passaríem els següents dos dies. Així doncs per grups vam anar arribant fins el punt que hi vam ser tots i vam poder començar la caminada cap al càmping “ressort”, un paradís al mig d’una autopista. Un cop instal·lats vam deixar les criatures corre pel càmping i descobrir terres inexplorades per ells. A la nit no sabem ben bé quina hora ja que no teníem rellotges vam sopar i vam anar a dormir.

DIJOUS 21 DE JULIOL

Un sol calorós i resplendent va entrar per les nostres tendes despertat-nos d’aquell son profund que teníem després d’haver caminat aquell dia pel càmping. Després d’esmorzar, els monitors van preparar un joc de relleus pels qui no havien acabat les voltes al dia anterior, bàsicament un entrenament de la mà del muni Bernat.
Després d’una mica d’exercici, ens vam posar el banyador per anar cap a la piscina a relaxar-nos.

Més tard vam dinar, i després de fer una mica de mandres ens vam rentar la cara per no fer mala ganya i emprenguérem una ruta per la capital del Berguedà que va concloure amb un gelat boníssim per berenar. Un cop vam ser al càmping de nou vam començar a fer el sopar i un cop el sol ens va deixar veure al lluna i les estrelles ens vam ficar el sac per afrontar el següent dia amb molta força.

DIVENDRES 22 DE JULIOL

El divendres, per fi ja havíem acabat els entrenaments del mister Bernat, de manera que ens vam poder llevar amb una mica més de calma, però amb moltes ganes d'aprofitar el dia! Així que nomes llevar-nos vam fer un bon esmorzar i de seguida ens vam afanyar a posar-nos el banyador per ser els primers en poder entrar a la piscina! La veritat es que va valer molt la pena anar d'horeta perquè vam poder gaudir de la piscina tota per nosaltres sols.
A les 13:00h sortia l'únic autobús cap  a Saldes de tota la setmana de manera que de seguida vam recollir les tendes i fer les motxilles per posar rumb cap a l'estació d'autobusos de Berga, mentre els núvols anaven tapant cada cop més el cel i avisaven d'una bona tempesta.

A l’estació, ens van fer pujar en un mini bus i una  taxi-furgoneta per portar-nos a tots cap a Saldes. Una cosa si que us podem dir: els conductors eren d'allò més simpàtics i ens vam fer molt amics!! Tant que ens van deixar just a la porta del càmping i ens van estalviar una caminadeta sota la pluja!

Un cop ja al càmping Repòs del Pedraforca, ens van deixar una sala molt xula per poder cuinar sense mullar-nos. Quan va afluixar la pluja vam aprofitar per plantar les tendes en una zona del tot privilegiada amb una vista preciosa del Pedraforca.
La resta de la tarda-vespre la vam passar intentant aixoplugats jugant  fins que van arribar la Maria i l'Oriol, dos monitors més que pujaven a gaudir del final de la travessa amb nosaltres.  Finalment vam sopar i vam anar a dormir amb una bona frasqueta!!

DISSABTE 23 DE JULIOL

El dissabte ens vam llevar ben d'hora ben d'hora, perquè avui si, tocava caminar i no precisament pocs Km! Així vam esmorzar rapidet i vam preparar quatre motxilles amb aigua, el dinar i roba d'abric i ens vam encaminar cap a la Gallina Palada, amb una excursió que ens ocuparia tot el dia fent més de 20 Km.
Vam agafar el camí des del càmping que anava pujant a poc a poc. Vam passar per un mirador amb unes vistes molt boniques i després per un petit tram de carretera que ens deixava just a l'inici del camí de l'ascensió al cim. El camí de la Gallina Pelada pujava bastant més dret  però al anar sense motxilla i després dels entrenaments del Bernat ho vam fer amb un bon ritme.

Finalment a l'hora de dinar arribàvem a d'alt la serra d'Ensija, al Refugi de Delgado Úbeda on vam fer una parada per dinar els entrepans que havíem portat. Més tard vam emprendre l’últim petit tram cap el cim de la Gallina Pelada. Les vistes des de dalt de tot eren espectaculars, l'esforç havia valgut molt la pena!

Des del cim, vam enfilar el camí de tornada, ara si, tot de baixada fins al càmping.

Ben cansats ens vam fer unes bones dutxes, i després de sopar vam anar cap a dormir ja que el cansament es notava. Bona nit rovellons!

DIUMENGE 24 DE JULIOL

Ens vam llevar amb un sol espatarrant. Vam esmorzar tot junts i vam fer-nos les motxilles. Havia arribat l’últim dia de travessa! Després d’una setmana tot junts havia arribat l’hora de recollir-ho tot per marxar cap a casa. Així doncs, vam netejar les tendes i les vam plegar, vam recollir totes les nostres coses i vam anar a l’entrada del càmping on al cap de poc van arribar els pares.

Entre explicacions d’anècdotes, abraçades i rialles ens vam acomiadar d’aquesta magnífica travessa d’estiu..!!

Tot i així no patiu....
Ens tornem a veure a l’octubre amb l’inici del curs!