dilluns, 5 de setembre del 2016

Diari de bord d'unes colònies estel·lars

Dissabte 23 de juliol de 2016 – Dia 1 de les colònies del MIJAC Safa

Avui ens hem llevat ben emocionats ja que tocava anar de colònies. Ens hem trobat tots a l’Avinguda Francesc Macià de Manresa, davant del Parc de la Piscina.

Allà ens esperava un autobús que ens portaria el què durant 9 dies seria la nostra casa.
Al voltant de les 11, el bus va arrancar i va fer via cap a la Garrotxa, al cap d’aproximadament una hora vam arribar a la nostra localització, una antiga rectoria al mig d’un petit nucli urbà. Només al arribar vam descarregar tot el material i vam deixar les motxilles al costat de la casa, i de sobte sentim la veu d’un monitor que ens crida, això significa que l’aventura està a punt de començar, però sorpresa, només són quatre jocs de coneixença. Els fem i ja toca hora de dinar.

Després de dinar ens instal·lem a la casa, cada grup té la seva habitació, que guay aquest any no haurem d’aguantar els roncs dels altres.

En acabat una mica d’hora lliure per preparar-nos per les dures proves que ens venen a sobre.

Finalitzada l’hora lliure ens ve la visita de tres estranys personatges, ens diuen els seus noms, i ens expliquen que són els vigilants de la SAFA GATE!!!!

També ens diuen que per la utilització de la porta es necessiten unes condicions físiques especials, fet que ens fa preparar-nos físicament per la utilització de la porta.

Després de berenar tornen a sortir els 3 personatges i ens pregunten si sabem on són les peces de la porta que falten i no, no ho sabem. Però ells tenen una pista de que esta a prop de la casa, i així ens hi posem a buscar, ho trobem tot fet que fa que es pugui tornar a muntar la porta.

Després d’unes quantes cançons i un bon sopar, tornem a trobar el Capità Steve, el “mandamàs” dels tres personatges, i ens mana a anar a buscar uns codis per utilitzar la porta, els trobem tots i ja estem apunt per engegar-la.

Posem el codi del primer dia, i veiem com comença a fer un soroll i a sortir fum, acompanyat d’unes llumetes de colors, ens espantem tots una mica, però el Capità ho té tot controlat.

Quan acaba de sona i el llum es queda fixe, entre el fum que ha sortit de la porta s’hi poden endevinar unes figures, són un rei i un traductor del planeta Omícron Persei VIII, que venen a fer un intercanvi i se’n duen els Llamps i Trons al seu planeta per poder fer un intercanvi com cal.

Els saludem i en dirigim a les habitacions per poder agafar el son.

Diumenge 24 de juliol de 2016 – Dia 2 de les colònies del MIJAC Safa

Avui ens hem llevat ben d’hora a toc de trompeta.
Després d’un bon esmorzar per poder agafar forces, i de deixar tota la casa ben polida, ens hem tornat a trobar els dos extraterrestres d’ahir, però sorpresa, els Llamps i Trons, ja estan fent l’intercanvi amb Omicronos.

Al llevar-se el traductor/a, no sabem si tenen gènere aquesta espècie, continuava sense veu, cosa que ens ha fet més complicat poder entendre els personatges. Però hem sabut que hi havia un abecedari espargit per els voltants, fet que ens ha fet buscar de valent pels voltants.

En trobar-los tots ja podem desxifrar diferents frases que ens han proporcionat.
Després d’això els extraterrestres ens ensenyen diferents jocs seus per tal de poder-los aprendre.

Després de dinar i fer una estona lliure, han tornat els extraterrestres, i ens han ensenyat a fer unes màscares de guix a mida, xulíssimes, tot i que no les hem pogut acabar avui.
Després de berenar ens han ensenyat unes danses molt maques, a més nosaltres a ells els hi hem ensenyat uns jocs per tal de que se’ls enduguin al seu planeta i els puguin ensenyar a tothom.

Després d’un bon sopar per poder encarar la última part del dia, s’ha d’estar preparat per poder fer front a un possible extraterrestre violent, hem fet un joc de nit fantàstic i em despedit al extraterrestre.

Però el dia encara no ha acabat, falta donar la benvinguda al nou extraterrestre. Per tant el capità Steve montà la porta, posem el codi que vam aconseguir el primer dia, i la porta comença a fer llumetes i sorollets, a part de sortir un fum una tant especial. I entre la fumera surt un ésser espacial, tot cridant que ha perdut una recepta de no sé quin coi de beguda i que el mataran si no la troba i  jo què sé més.

Després de oferir la nostre ajuda ens anem a dormir per agafar forces per el dia següent.

Dilluns 25 de juliol de 2016 – Dia 3 de les colònies del MIJAC Safa

El dia d’avui ha sigut un dia esgotador. Només al llevar-nos hem fet una mica de gimnàstica per activar-nos.

Després d’esmorzar i fer els serveis, hem agafat la motxilla petita, hem omplert la cantimplora d’aigua i hem en filat cap un camí que passava pel costat de la casa, per tal de trobar la recepta de la beguda del extraterrestre.

Després d’una llarga pujada molt i molt dura i una lleugera baixada hem arribat a un petit poble anomenat Sant Pau de Seguries.

En aquest poble hem agafat  forces per la tornada tot dinant i fent una petita becaina a l’ombra dels arbres de la plaça major.

En acabar el descans hem posat rumb a tornar, ja que la búsqueda de la recepta ha estat un fracàs.
Tornant i sense demanar-ho hem vist una creu i miracle!!! allà estava la recepta, però per desgràcia nostre, o més ben dit per desgracia de l’extraterrestre, la recepta estava incompleta, faltaven algunes línies d’aquesta.

Després de desfer el camí d’anada, arribem a la casa abans de lo esperat, allà berenem i ens preparem per una desitjada dutxa.

després de la dutxa i de cantar  una mica, ens hem zampat un bon sopar, que ens ha donat les forces per encarar la última part del dia.

Per acabar vam haver de trobar el què faltava de la SAFA Cola, i vam despedir l’extraterrestre.
abans de anar a fer nones, però el Capità va tornar a muntar la porta, vam posar el codi del dia, i d’ella va sortir un home mico.

Aquest home mico ens va dir que els Llamps i Trons s’havien perdut per espai estel·lar i que ell era l’únic que s’havia on eren, per això el vam agafar i el vam lligar a un arbre, perquè no se’ns escapés i ens digués on eren els nostres estimats companys.

Dimarts 26 de juliol de 2016 – Dia 4 de les colònies del MIJAC Safa

Al anar a fer gimnasia a primera hora del matí ja ens hem adonat que el mico que sap on són els Llamps i Trons s’ha escapat durant la nit. Per tenim un problema per poder-los trobar.
Per això després d’esmorzar i fer els serveis ens hem entrenat per poder buscar el mono per les contrades. Per entrenar-nos hem hagut de desenvolupar els nostres sentits per tal de poder-lo rastrejar i trobar-lo.

Després de desenvolupar els sentits ens hem remullat una miqueta i després hem dinat.

Un cop acabada l’estona lliure hem comprovat com hi havia un rastre de pels de plàtan que el mico ha robat de la nostre despensa.

Anem seguint el rastre fins que trobem el mono dormint sota l’ombra d’un arbre, fem les paus amb ell i ens torna els Llamps i Trons.

Observem que el mico s’ha deixat una maleta, la obrim i miracle a dins hi ha tres pinyates que semblen bananes o caques de mico no ho sabem.

Les pengem a una corda i les rebentem, i de dins hi surten llaminadures.

Al finalitzar berenem una miqueta.

Després de berenar ens hem posat mans a la obra per poder fer unes samarretes ben xules.

Fem tot de nusos perquè ens quedin rodanxes blanques a les samarretes i les posem en el tint durant una estona.

Al acabat de sopar hem fet un joc de les banderes per fer temps per poder mirar qui ens venia per el dia següent.

Acabat el joc ens hem dirigit cap a la màquina i hem esperat que s’encengués. Després de fer els sorollets i activar-se veiem que apareixen 5 personatges cadascun d’un lloc diferent i ens diuen que s’han declarat la guerra entre ells. Després anem cap a dalt a dormir.

Dimecres 27 – Dia 5 de les colònies del MIJAC Safa

Bon dia al matí!!!

Ja som dimecres i després de la travessa i de l’excursió a alguns se’ns enganxen una mica els llençols! Però la gimnàstica de bon matí, ens ajuda a activar-nos per emprendre un gran dia amb els alienígenes que han arribat de diferents planetes per encetar de nou un combat.

Després d’haver esmorzat i d’haver fet serveis comencem els jocs de matí. Ens dividim en grups i passem per diferents proves per preparar-nos per fer una “súper” guerra de farina! Escollim el nostre lema, dissenyem un escut, pintem la farina, ens passem l’Slackline, fem un circuit de punteria i agilitat i moltes coses més.

Al cap d’una estona, els més valents fan remullada i, de seguida podem anar a gaudir d’un bon àpat cuinat pels intendents. Mhhhh que bo que està! Seguidament ens entretenim fent trenetes i jugant a pilota com de costum a l’hora lliure, però... ara si, ha arribat l’hora de la guerra de farina! 3, 2, 1... Que comenci la batalla!!!
Ens tornem a dividir amb els grups del matí i ja estem llestos per tirar boles de farina a tothom.

Després de quedar-nos ben enfarinats de cap a peus hem berenat i tot seguit, per torns, ens hem fet una bona dutxa que ens ha ben renovat.
Ara que ja estem nets, fem una estona de cançoner (E son el cocodrilo, l’orangutano…) i aviat al sopar ja està a taula.

Per acabar el dia, agafeu lots i abric que comença el joc de nit!!
Hem de buscar els 5 alienígenes amagats per tota la zona i trobar el que correspon a cadascú, tot fent un “xowi-xowi” una mica diferent i acabant-lo amb un petit ball.

Ara si, ja comença a ser hora d’anar a fer nones, però abans, uns éssers estranys apareixen per la Safa Gate... ens expliquen que algú acabava d’atacar el planeta veí i que havien descobert... que volien envair la Terra.

Una mica atemorits pel missatge d’aquells extraterrestres, vam anar a dormir i al cap de res ja dormíem com angelets.

Dijous 28 – Dia 6 de les colònies del MIJAC Safa

Avui ens despertem molt emocionats (podríem dir que alguns una mica espantats) pel dia que ens espera! Amb una mica de gimnàstica ens traiem les lleganyes dels ulls i agafem forces tot esmorzant tranquil·lament.
Tot seguit ens barregem en els grups que ens pertoquen per dur a terme els serveis.

Després de deixar la casa ben neta, seguim les indicacions dels extraterrestres que ens van venir el dia abans a avisar-nos dels fets succeïts i, fem unes proves repartides per tot el terreny de la casa.
Aviat ens comencen a roncar les “panxulines” i entrem a dinar però uf... quina calor que fa! Així que alguns decidim fer remullada mentre que altres juguem a cartes per a fer temps. Un cop ben frescos, anem a menjar i tenim una estoneta lliure.

En breus però, comencem les activitats de tarda en què tothom s’ho passa pipa. Competim uns els altres, tot fent curses de sacs, juguem al tres en ratlla “a lo grande” i també fem punteria contra els globus penjats entre els arbres.

Així doncs, anem a berenar i després ens separem en grans i petits. Els petits pintem les màscares que havíem fet uns dies anteriors mentre que els Llamps i trons es tanquen a la casa i preparen quelcom especial per aquesta nit... txan txan!

Tot havent fet cançoner i havent sopat, arriba l’hora de la veritat!
Pingüins i Nàufrags escalfem motors, que en breus haurem de passar per la terrorífica casa de la por. Alguns més atrevits i altres més porucs però finalment, gairebé tothom l’ha travessat.
Ai, ai, ai que alguns ja ens adormim i se’ns comencen a tancar els ullets. Però epp! Que el dia no s’ha acabat! De cop i volta, s’il·lumina la porta estel·lar com cada nit i apareix la pallassa Tristona. Aquesta ens explica que uns follets li han robat els colors i ens demana ajuda per tornar-los aconseguir per tal de que la pallassa pugui tornar a ser com abans, alegra i divertida.

Ara si vailets, el dia ha sigut llarg i dur, així que... “Bona nit, bons germans, Déu ens dongui un bon son......”

Divendres 29 de juliol de 2016 – Dia 7 de les colònies del MIJAC Safa

Després de l’arribada de la pallassa Tristona d’ahir la nit, al despertar-nos, tant nens/es com monitors estàvem ben animats per poder-la ajudar recuperant els seus colors.

Abans d’esmorzar, vam començar el dia de forma mogudeta ballant a ritme del “Mazo”, “El velero” i “Yo quiero bailar toda la noche”; va ser un inici de dia diferent i divertit!! Tot seguit vam anar a esmorzar i vam fer serveis per tal d’estar preparats i carregats d’energia per les diverses activitats!

Tocades ja les 11, els súper monitors ens van explicar el primer pas per recuperar els colors de la Tristona. Es veu que hi havia un matoll de Fotocrom, el seu planeta, que s’estava quedant daurat; els dolents dels follets també li estaven robant els colors!! Si perdia del tot la seva tonalitat natural, tota la vegetació de Fotocrom seria daurada, sense alegria ni diversitat. Així doncs, nosaltres, si trobàvem certs objectes de diferents colors per la casa aconseguiríem retornar els colors al matoll. Per tal de trobar aquests objectes, a l’exterior de la casa hi havien unes quantes endevinalles amagades que si les resolíem sabríem l’objecte que havíem de buscar! Tot i ser un pèl difícil i suar per acabar a temps, vam poder pintar el matoll de dalt a baix de colors vius!!!! Va quedar xulíssim i amb molta personalitat!
Un cop acabada l’activitat, vam fer remullada. I que bé que va anar!!!!! Vam quedar fresquíssims! Ara sí que ja estàvem llestos per anar a dinar.

Amb la panxa plena, vam fer estona lliure. Els fils i les cartes van ser els reis i reines d’aquesta horeta!! Havent descansat ja prou, vam iniciar l’activitat de tarda: Les proves guarres! I quina activitat...carai!!!! Es tractava de seguir un circuit que a l’haver-lo acabat quedaves ben brut!!! Farina per un costat, sabó i cacau per l’altre!!! Fins i tot vam arribar a baixar una rampa que relliscava molt! Això sí, ens ho vam passar d’allò més bé!! Cansats com havíem acabat, necessitàvem reposar les piles i vam berenar. Ah, no ens en descuidem! L’últim pas per recuperar els colors de la Tristona sabeu quin era? Guerra de pintura!!!!! Ens vam dividir en 4 equips i vam deixar que les xeringues plenes de pintura i l’emoció fessin la resta!

Com que encara estàvem del tot empastifats, vam anar directes a la dutxa! I després, els sorolls de la panxa ja ens insinuàvem que era l’hora de sopar. Que bo que havia estat el menjar de tot el dia, i el sopar encara més! Tenim uns intendents que semblen xefs!!!

Tot seguit, va arribar el moment del joc de nit. Els monitors ens van dir que pels voltants de la casa hi habitaven uns animalets anomenats gamusins. Com que la majoria de nosaltres no n’havíem sentit a parlar mai, en vam anar a caçar un parell. Al final de la nit n’havíem trobat ja 3!!! Els vam guardar en una bossa, però creiem que van aconseguir escapar-se...

Alguns ja se’ls hi escapaven els badalls i el cel era ben fosc. Tocava la presentació i anar a fer nones. Pel Safa Gate, van aparèixer uns nous alienígenes i ens van explicar que havien perdut els seus instruments...els nens/es del Safa els havíem d’ajudar sí o sí!!

Amb el cap ple d’inquietuds pel que ens esperaria el dia següent, vam anar a dormir. Un altre dia genial a les colònies del Mijac Safa!!!

Dissabte 30 de juliol de 2016 – Dia 8 de les colònies del MIJAC Safa

El dia va començar tot fent uns estiraments a fora per tal d’anar-nos activant pel dia emocionant que teníem per endavant.

Un cop vam tenir la panxa plena amb un bon esmorzar, ens van venir a veure 4 músics que deien que havien perdut la memòria i no recordaven quin instrument tocaven ni a on l’havien deixat. Així que els havíem d’ajudar per tal de que poguessin tocar a la festa que tenien a la nit.

A través de diferents proves que requerien de la nostre habilitat havíem d’escollir la història que els hi havia passat a cadascun dels músics que permutarien recuperar els instruments. Amb gran sorpresa, vam acabar descobrint que alguns d’ells no tocaven cap instrument!

Com que la calor del migdia ja apretava, es va comença la remullada per tal de fer-la passar una mica. Els globus van agafar especial protagonisme i van generar un veritable batalla de globus. Un cop el sol va fer que quedéssim secs, ja va ser hora d’anar a dinar

L’estona lliure de després de dinar es va fer molt curta degut a que molts feien les darreres cartes pel seu amic invisible (i també els últims regalets).

A la tarda vam fer un taller molt xulu! Vam fer una flauta de pan. A més a més, la vam poder personalitzar amb els noms, colors i gomets que valguéssim.

Després de berenar, cada grup es va reunir per preparar les cançons i balls que s’haurien de fer al festival de la cançó que es feia aquella nit. Val a dir que tots els grups s’hi van esforçar moltíssim.

Un cop sopats, vam descobrir que l’entrada de fora estava ja decorada per fer un gran festival. Grup per grup vam anar sortint a fer les cançons i balls que havíem preparat aquella mateixa tarda, tots ho vam fer molt bé i vam riure molt. Després de repartir els premis, es va organitzar una mica de discoteca aprofitant el ritme i l’energia que portàvem després de les actuacions.

Diumenge 31 de juliol de 2016 – Dia 9 de les colònies del MIJAC Safa

Era el darrer dia i a tots ens va costar un pèl més llevar-nos després d’haver tingut el festival de la cançó el dia anterior. Va tocar l’activitat de gimnàstica matinera més dura de totes les colònies, fer la bossa! Quina aventura de roba perduda! (Nàufrags van guanyar aquesta peculiar competició arribant a deixar-se la meitat de la roba que duien en un inicia de les colònies).

La tradicional xocolata desfeta tot descobrint qui era el nostre amic invisible va fer tinguéssim les fotos més divertides de les colònies amb les cares ben brutes. Els serveis d’aquests dia els vam haver de fer força a consciència per tal de deixar la casa en les millors condicions i que els monitors tinguessin el mínim de feina abans de marxar.

Durant tot el matí vam poder anar fent les acusacions sobre qui crèiem que eren els “zorros” de les colònies i els motius. I després d’un judici just amb moltes acusacions creuades, vam descobrir amb gran sorpresa qui havien estat! Això sí, més d’una va acabar ben pringós del “potaje” del judici. Però, la última remullada va permetre que tots quedéssim ben nets per tornar a casa.

Durant el dinar tots notàvem que allò ja feia olor de despedida i que les colònies s’acabaven. I així va ser, després de dinar ja van començar a arribar les famílies que més enyorats que els nens i nenes volien ser com de bé s’ho havien passat.

Com no podia faltar, per acomiadar-nos com calia, ho vam fer fent “L’hora dels adéus” i algunes fotos de record per no oblidar unes colònies tant i tant divertides!

La tripulació de les colònies