dijous, 12 de gener del 2017

Colònies de nadal: Llamps i trons i Rovellons

Els dies 27, 28 i 29 de desembre, els grups de Llamps i trons i Rovellons vam marxar de colònies a Can Joval, situada a terres solsonines, concretament al Pi de Sant Just. Durant aquests tres dies vam fer un munt d’activitats d’allò més divertides i entretingudes. Per sort per vosaltres, ara us en farem cinc cèntims.

Així doncs, el dia 27 a les 10 del matí, tots ja estàvem llestos i decidits per marxar; portàvem la motxilla carregada sobretot per fer front al fred que ens esperava. Un cop vam arribar a la casa, vam instal·lar-nos a les habitacions i vam fer forat a la panxa tot jugant a algunes activitats de coneixença: en una d’elles havíem de reconèixer la persona que parlava per la seva veu (i la podia modificar), i en una altra ens havia d’ordenar segons diferents ítems com l’edat, per la lletra que comença el nostre nom o acaba el nostre cognom...però amb una dificultat afegida: no podíem caure d’un marge marcat, la qual cosa complicava molt poder-ho aconseguit. Tot i així, ens en vam sortir prou bé i ja es va fer l’hora de dinar. I ja amb la panxa plena, vam reposar una mica i de seguida vam començar el joc de tarda.

Per un costat els Llamps i trons van fer un joc de pistes xulíssim; per l’altre, els Rovellons van realitzar una sèrie d’activitats ben originals inspirades en la història real d’unes monges de Solsona que es van haver d’escapar del poble a l’època de la Guerra Civil. I gairebé sense adonar-nos de com passava de ràpid el temps, la panxa ens va avisar que era hora d’anar a sopar. Que bo que estava, sort dels intendents excel·lents que teníem a la nostra disposició!!! Tot i que a fora era ben fosc, nosaltres no teníem encara ganes d’anar a dormir i vam fer el joc de nit. Es titulava “Alícia en el país de les meravelles” i ens va agradar moltíssim! Quan vam acabar i vam entrar a la casa, el cansament acumulat ens va caure al damunt i vam anar de pet a dormir; teníem moltes ganes del que ens esperaria l’endemà!

Els rajos de sol ens van anunciar que ja era hora de despertar-se i vam anar a esmorzar. Aquest dia al matí faríem una excursió i calia carregar al màxim les piles per tal d’estar al 100% d’energia. Vam fer una ruta fins al mirador de Sant Bartomeu, una mica més enllà de Solsona, i quines vistes més boniques!! Vam aprofitar doncs, ja que havíem fet un viatge tan llarg, de quedar-nos a la capital solsonina  a dinar. Novament a la casa, ja començada la tarda, vam realitzar un taller molt animal jeje (Amb les fotos que inclourem ja entendreu el perquè d’aquest adjectiu). El fet és que ens va agradar fer-lo i segurament el podrem utilitzar d’ara endavant! Un cop acabat el taller, vam sopar i ens vam preparar pel joc de nit. En aquesta ocasió, els dos grups el faríem per separat. Tot i això, aquest no va significar pas cap inconvenient i en vam gaudir igual. Finalment, després d’un dia tan intens, era hora d’anar a fer nones.

I malauradament, ja havia arribat l’últim dia. Encara que tinguéssim ganes que mai s’acabés, no podíem aturar el temps; això sí, aprofitaríem al màxim fins al darrer moment! Un cop vam matar la gana matinera amb un esmorzar d’allò més generós i abundant, vam començar serveis: calia deixar la casa igual o millor de com l’havíem trobada i només amb l’ajuda de tots ho aconseguiríem. Quan ja vam acabar els serveis, un pèl cansats, tot sigui dit, vam fer una mica de xerrera i xerinola amb bona música de fons. Ja per acabar, vam dinar, que per cert estava deliciós, i el soroll de rodes de cotxes ens va fer saber que els pares ja anaven arribant. Quina pena!

En general, ens ho vam passar molt i molt i molt i molt i molt bé; no podem ni esperar perquè arribin ja les següents colònies! Gràcies els monitors i als intendents per ser tan xulis, guais i motivats sempre!!!!

Ens veiem aquest dissabte 14 amb el començament del nou trimestre!